Van CALGARY NAAR BEAVERLODGE, 10 juni - Reisverslag uit Beaverlodge, Canada van Gertjan en Ria Hilvers - WaarBenJij.nu Van CALGARY NAAR BEAVERLODGE, 10 juni - Reisverslag uit Beaverlodge, Canada van Gertjan en Ria Hilvers - WaarBenJij.nu

Van CALGARY NAAR BEAVERLODGE, 10 juni

Blijf op de hoogte en volg Gertjan en Ria

11 Juni 2015 | Canada, Beaverlodge

Heerlijk geslapen, werkelijk als een blok! Om 6.30 worden wij wakker en vinden op de badkamerspiegel een post-it dat de andere gasten om 07.00 ontbijten. Das mooi want dan kunnen wij gelijk aanschuiven. We maken kennis met een aardig echtpaar uit Cressent, een plaatsje in BC, waar volgens hun eigen zeggen de tijd wel 25 jaar stilstaat. Ze willen vanalles weten, zijn erg nieuwsgierig (grappig) en hangen aan onze lippen! Die vrouw blééf er bijna in met haar: ooh's, aahh's, wow, amazing, increadable, how exciting! We hebben ons slap gelachen om haar.
Na het ontbijt vertrekken wij: Alaska, here we come! Wij zijn echt heel benieuwd! Eerst maar eens Calgary uit zien te komen en dan ook nog de goede richting op. Afijn, na 2 dagen (grapje!) na een kwartier of zo hadden wij de "2" richting Edmonton gevonden.
So far so good. Ondertussen nog geen beer gezien! Alleen een kruising tussen een konijn en een haas, kohaas zouden wij zeggen; hier noemen ze het een Jackhase of zo! Bij Tim Horton's koffie gedronken met een overheerlijke bananen en apple-walnoot muffin. We kunnen er wee even tegen. En door! Uitgestrekte landschappen' met hier en daar een ja-knikker. Weinig akkerbouw, wel veeteelt. Echt onwijs weids, en toch staat er iedere 2 à3km wel een huis, farm, gebouw of bedrijf. Nog steeds geen beer gezien; wel van die mooie waarschuwingsborden voor een moos (eland).
We rijden door tot net achter Grande Prairie, tot Beaverlodge. Toen was het inmiddels 17.45 en wij vonden het mooi voor vandaag. We checken in bij het Beaver Lodge Inn, en spreken een dame die al 3 x een rondreis door Alaska heeft gemaakt, gewoon, omdat het zo mooi is! Ze heeft Nog wat leuke tips voor ons. We zijn een heerlijk stuk gaan wandelen en bij een Taveerne die we onderweg tegenkwamen gaan eten. Nog lekker even in de zon gezeten en toen naar huis gelopen. Dagboek bijgewerkt, en routekaart bekeken en geprobeerd een weersverwachting te vinden, maar het enige wat wij zagen waren de overstromingen door zware regenval in Toronto en Winnipeg, die naar het westen zouden trekken. Nou ja, we gaan het zien (hopenlijk niet).

• 20 Juni 2015 - 15:33

Hennie En Henk Griffioen.:

Lieve Ria en Gertjan, wat een leuke en boeiende vacantie trip beleven jullie toch weer. Heerlijk dat jullie samen dat zo kunnen doen. Geniet er maar lekker van; jullie zijn in onze ogen nog zo lekker ondernemend en jong.
    We denken en praten nog vaak over de fijne tijd die we met jullie hebben kunnen beleven in Vernet les Bains.
    Een mooie periode in ons leven om aan terug te denken.
    Gelukkig gaat het met ons nog goed; worden wel ouder en Hennie is sterk afhankelijk van de vele medicijnen.
    Eind augustus gaan wij met onze jongste zoon en vrouw per auto 16 dagen naar Vaison la Romaine in Frankrijk. Hebben daar een mobiel home besproken op de camping Carpe Diëm. Daar zien wij op dit moment best naar uit. (Vliegen doen wij niet meer vanwege de vliegangst en handicaps van Hennie)
    Zo, weer een beetje op de hoogte van ons wel-en-wee. Wensen jullie een heel fijne vakantie en veel gezondheid en geluk toe.

Groetjes, en hopelijk eens tot ziens in Empel wanneer dat zo eens uitkomt.
    Hennie en Henk