Van amsterdam naar lima, vrijdag 9 nov 2018 - Reisverslag uit Debolt, Verenigde Staten van Gertjan en Ria Hilvers - WaarBenJij.nu Van amsterdam naar lima, vrijdag 9 nov 2018 - Reisverslag uit Debolt, Verenigde Staten van Gertjan en Ria Hilvers - WaarBenJij.nu

Van amsterdam naar lima, vrijdag 9 nov 2018

Blijf op de hoogte en volg Gertjan en Ria

10 November 2018 | Verenigde Staten, Debolt

Exact om 12.35 begint het vliegtuig te taxieen. Wij zitten in het middanpad, Helemaal prima.
Alles verliep gelukkig soepel vanochtend: Yessika bracht ons naar het station en wij zijn ruim op tijd op Schiphol, alwaar wij ons kostelijk vermaken. Wij gingen nl "filteren" wie onze reisgenoten zouden kunnen zijn ( kan in principe natuurlijk iedereeen zijn) Wij noemden allerelei critereria, kortom, dikke pret. Naast ons, aan de andere kant van het gangpad zit een jengelend kind, dus hé, wat kan er nog mis gaan?
Afstand tot aan bestemming: 10.643 km, nog 12.30 minuten te gaan.
Van te voren had ik GJ op het hart gedrukt dat als hij zou gaan slapen, hij zn mond dicht zou houden ( anders schaam je je toch?) afijn, er zat een paar rijen voor ons een dame te slapen, en haar mond stond zóver open, dat haar bovengebit naar beneden kwam! Ik bedoel maar.
Veder een voorspoedige vlucht gehad en exact om 19.10 lokale tijd zijn wij geland. Joh, als je dan door de dounane bent en je hebt je koffers, dan kom je in de aankomsthal en dan weet je niet wat je ziet: zóveel mensen met bordjes met namen, hele welkomstcommitees, mensen in folklore-kleding, zó vrolijk en kleurrijk allemaal!
Afijn, onze reisgenoten gevonden, en met een busje naar ons hotel. Hier kregen wij een lokaal welkomstdrankje aangeboden: pisco sour.Heerlijk! Iets met limoensap en opgeklopt eiwit en daarop een snuifje kaneelpoeder.
Kennis gemaakt met allemaal en nog een drankje gedaan, toen was het inmiddelshalf vijf ( nl tijd, middag) dus toen zijn we maar gaan slapen.

Heerlijk geslapen, picobello ontbijt ( om 07.15h) en daarna een welkomstpraatje. Iedereen stelde zich daarna ff voor.( vertel ik nog wel eens)
Om 09.00 kwam er een lokale gids, Geraldine die ons meenam voor een stadswandeling door het centrum van Lima.Onder andere ook de wisseling van de wacht gezien bij het presidentiele paleis. Samen geluncht, overheerlijk trouwens, waarna iede zijn eigen weg ging. Wij gingen samen met Hans naar het district waar het Hardrockcafe is. Dat was ook nog wel een expeditie om dan een taxi te vinden ( ha, onderhandelen over de prijs, is altijd leuk natuurlijk) ze rijden echt als gekken hier, hier geldt echt het recht van de brutaalste. De schemering valt al rond 17.30 in en dan is het ook gelijk donker.
In de avond gaan we nog naar de waterfontein die een lichtspectakel zou bieden. K ben benieuwd....

• 11 November 2018 - 06:15

Freek:

Leuke eerste verslag mam,
    Ik ga alles lezen!
    Veel
    Plezier verder en ga vooral lekker door met schrijven!

• 11 November 2018 - 06:29

Martin:

Super!! Ik benieuwd naar jullie verdere avonturen! Veel plezier!

• 11 November 2018 - 10:46

Carla:

Hoi Ria en Gert-jan leuk om jullie reisverslag te lezen, veel plezier en ik kijk uit naar het vervolg.

• 23 November 2018 - 18:56

Wies:

Zo, eindelijk eens aale verhalen lezen. Begint al leuk!

Tags: Peru